image.png
  • png

30 maart 2022

Persbericht: Invictus Games Den Haag 2020 verwelkomt Boeing als Premier Partner

De Invictus Games Den Haag 2020 gepresenteerd door Jaguar Land Rover is verheugd Boeing te verwelkomen als Premier Partner. Boeing sluit tegelijkertijd ook meerjarige overeenkomst af met de Invictus Games Foundation en kondigt een partnership aan met de volgende editie van Invictus Games in Düsseldorf in 2023.

"We zijn erg dankbaar voor de langdurige steun van Boeing voor de Invictus Games familie. Dit bouwt voort op hun sponsoring van de Invictus Games Sydney 2018 en strekt zich nu uit tot een meerjarig partnerschapsovereenkomst en een primeur voor de Foundation", zegt Invictus Games Foundation CEO Dominic Reid.

"Ons werk ter ondersteuning van internationale gewonde, gewonde en zieke militairen en vrouwen door middel van sport wordt alleen mogelijk gemaakt door partners zoals Boeing, dat zich heeft gecommitteerd aan lange termijn steun voor veteranen en hun bredere gemeenschap."

Het partnerschap zal de stichting financiering bieden om het herstel van internationale gewonde en zieke veteranen en militairen te blijven inspireren door de kracht van sport, e-sports en andere avontuurlijke uitdagingen. Dit strekt zich met name uit tot het werk van de Foundation na de Spelen, om de voortdurende toegang tot herstel- en revalidatieprogramma's, waaronder Invictus Endeavours, te verbeteren, en zal de Foundation in staat stellen beste praktijken en onderzoek te ontwikkelen om de internationale veteranengemeenschap te ondersteunen.

"Bij Boeing zetten we ons in om militairen, veteranen en hun gezinnen wereldwijd te ondersteunen", zegt Ziad Ojakli, executive vice president of Government Operations bij Boeing. "We doen dit door het financieren van programma's ter vergroting van de inzetbaarheid van militairen en door onze steun aan organisaties als de Invictus Games Foundation, die werken aan het verbeteren van het fysieke, mentale en emotionele welzijn van veteranen en hun gezinnen. Ik ben enthousiast over de reikwijdte van dit ongelooflijke partnerschap en kijk uit naar geweldige Spelen in Den Haag en Düsseldorf."

In 2021 droeg Boeing meer dan € 11 miljoen bij aan de ondersteuning van programma's voor de overgang van veteranen op de arbeidsmarkt en voor herstel en revalidatie over de hele wereld. In de afgelopen vijf jaar heeft Boeing meer dan € 10 miljoen bijgedragen aan de ondersteuning van liefdadigheidsorganisaties in heel Europa - dit is inclusief ongeveer € 1 miljoen voor programma's ter ondersteuning van veteranen en hun gezinnen die op het continent wonen.

"Namens onze 140.000 Boeing-teamgenoten over de hele wereld, waaronder de ongeveer 20.000 veteranen in onze gelederen, wil ik iedereen die dit jaar deelneemt aan de Invictus Games van harte welkom heten", aldus Sir Michael Arthur, senior vice president van Boeing en president van Boeing International. "Als onderdeel van onze jarenlange steun aan de veteranengemeenschap over de hele wereld, is Boeing er trots op de spelen van dit jaar te sponsoren en de prestaties en toewijding van alle deelnemers aan de Invictus Games te vieren."

Dit jaar vinden de Invictus Games plaats van 16 tot 22 april in Den Haag, na twee keer uitgesteld te zijn als gevolg van de COVID-19 pandemie. Met 500 deelnemers uit 20 landen die deelnemen aan 10 sporten, zullen de Games ook familieleden en vrienden van de deelnemers samenbrengen om hun rol te erkennen bij het herstel na letsel of ziekte. De Invictus Games Düsseldorf 2023 vinden plaats in Duitsland van 9 tot 16 september 2023.

//einde

Mediacontacten:

Invictus Games Foundation: Sam Newell sam.newell@invictusgames.org

Invictus Games Den Haag 2020: Simon Keijzer simon@tigsports.nl

Boeing: Claire Macaleese claire.macaleese@boeing.com

Over de Invictus Games Foundation

De Invictus Games Foundation is de liefdadigheidsinstelling achter de Invictus Games. De Foundation is opgericht in 2014 na de Invictus Games London 2014 en houdt toezicht op de Invictus Games en ondersteunt de internationale gemeenschap met mogelijkheden om sport, esports en avontuurlijke uitdagingen te gebruiken voor herstel, ook na de Games. De hertog van Sussex is beschermheer van de Invictus Games Foundation.

De Invictus Games hebben tot nu toe plaatsgevonden in Londen 2014, Orlando 2016, Toronto 2017, en Sydney 2018. De Invictus Games Foundation bekijkt momenteel een shortlist van steden die zich kandidaat stellen voor 2025. De gaststad zal naar verwachting in april 2022 worden bekendgemaakt. Meer informatie op www.invictusgamesfoundation.org

Over de Invictus Games Den Haag 2020

Van 16-22 april 2022 vinden de duurzame en compacte Invictus Games The Hague 2020 plaats in het Zuiderpark. Het populaire park wordt voor de gelegenheid omgedoopt tot Invictus Games Park. Iedereen kan gratis het park in en voor de sportlocaties worden kaartjes verkocht voor wie de deelnemers wil steunen en aanmoedigen. In het Invictus Games Park wordt een tijdelijk stadion gebouwd als aanvulling op de bestaande Sportcampus en het atletiekcomplex. Zwemmen vindt plaats in het nabijgelegen Hofbad.

Over Boeing

Boeing is een toonaangevend internationaal lucht- en ruimtevaartbedrijf en ontwikkelt, produceert en onderhoudt commerciële vliegtuigen, defensieproducten en ruimtesystemen voor klanten in meer dan 150 landen. Als een van de grootste exporteurs van de V.S. maakt het bedrijf gebruik van de talenten van een wereldwijd leveranciersbestand om economische kansen, duurzaamheid en de impact op de gemeenschap te bevorderen. Het gevarieerde team van Boeing is toegewijd aan innovatie voor de toekomst en het naleven van de kernwaarden van het bedrijf: veiligheid, kwaliteit en integriteit. Meer informatie op www.boeing.com

image.png
  • png