De Invictus Games Den Haag 2020 uitgesteld

Donderdag 19 maart - In het licht van de pandemie van Coronavirus COVID-19 moet het bestuur van de Invictus Games Den Haag 2020, samen met de Invictus Games Foundation, concluderen dat de organisatie van de Invictus Games Den Haag 2020, gepresenteerd door Jaguar Land Rover, niet meer kan plaatsvinden zoals gepland van 9 tot 16 mei 2020.

De organisatoren onderzoeken nu alle opties om de Invictus Games opnieuw in te plannen in de periode van mei of juni 2021, dit is afhankelijk van de belangrijkste beschikbare faciliteiten en middelen.

Dit besluit is genomen in nauw overleg met de teams van de deelnemende landen en in samenwerking met lokale en nationale autoriteiten. Doelstelling is de impact van de pandemie op alle betrokken partijen aan de Invictus Games te beperken.

Het besluit werd ook genomen met betrekking tot de verwachte belasting van medisch personeel en de infrastructuur die nodig is om deze Covid-19 pandemie het hoofd te bieden. Als organisatie willen we de enorme uitdaging die er nu in Nederland  ligt, niet vergroten door een internationaal en potentieel kwetsbaar publiek samen te brengen in Den Haag.

Organisatie onmogelijk geworden

Alle partijen die betrokken zijn bij het organiseren van de Invictus Games Den Haag 2020, inclusief de deelnemers en hun dierbaren, de vrijwilligers, de organisatoren, partners, sponsoren en leveranciers, worden allemaal geconfronteerd met de huidige impact van de pandemie. Hierdoor is de organisatie van de Invictus Games Den Haag 2020 onmogelijk geworden.

De deelnemers uit de 20 betrokken landen hebben zich allen heel grondig voorbereid op deze Invictus Games als onderdeel van hun herstelproces. De veiligheid en het welzijn van deze gewonde en of zieke militairen en hun vrienden en familie staat echter voorop.

We weten dat het niet houden van de Invictus Games in mei teleurstellend nieuws zal zijn voor de hele Invictus Familie en voor iedereen die betrokken is bij de planning en levering van de Games. We zijn zeer dankbaar voor de voortdurende steun van degenen die betrokken zijn en blijven bij de Invictus Games Den Haag 2020, en we blijven ons inzetten voor het herstel van gewonde en zieke militairen..

Tickets

De huidige situatie is complex en evolueert snel. Er wordt nu samengewerkt met de teams, partners en leveranciers met het oog op het opleveren van succesvolle Invictus Games in 2021. Tickets zullen worden terugbetaald en de kaarthouders zullen binnen afzienbare tijd worden geïnformeerd.

Quotes

Mart de Kruif, voorzitter van de Invictus Games Den Haag 2020, zei: “Het Coronavirus en de effecten ervan maken deel uit van een wereldwijde pandemie die in de toekomst elk openbaar evenement zal beïnvloeden. Daarom bevinden we ons in een duidelijke situatie die ons geen andere keus laat dan de Invictus Games te verzetten naar 2021. Door dit te doen, brengen we ook duidelijkheid voor die kwetsbare deelnemers en hun geliefden, een helderheid die zo hard nodig is in hun reis naar herstel.”

Conny Wenting, CEO van de Invictus Games Den Haag 2020, zei: “Met slechts 50 dagen te gaan voor het evenement, nemen we de juiste beslissing om alle betrokkenen te beschermen. We hijsen de Invictus Games vlag dit jaar nog niet in Den Haag. We hebben als team ons best gedaan om een ​​nieuwe datum te vinden in 2021. We proberen nog steeds de best mogelijke oplossing te vinden voor volgend jaar, te midden van het drukke landschap van andere evenementen die momenteel ook proberen om te verzetten.”

350410 schermafbeelding 2020 03 17 om 16.10.15 b0d08f original 1584640931