Hertog van Sussex aanwezig voor 'One Year to Go’ Invictus Games Den Haag 2020

De Hertog van Sussex zal op donderdag 9 mei 2019 Den Haag bezoeken om het ‘One Year to Go’ moment van de Invictus Games The Hague 2020 te lanceren. Het programma vindt plaats tussen 09.00 uur en 14.00 uur. Locatie wordt nader bekend gemaakt.

‘One Year to Go’

De Hertog zal deelnemen aan een officieel programma van activiteiten voor genodigden ter gelegenheid van de officiële lancering van de Invictus Games The Hague 2020 met nog exact 1 jaar te gaan tot de start van het evenement. Gastheer is voorzitter van de stichting Invictus Games Den Haag 2020 Luitenant Generaal b.d. Mart de Kruif. Onder de genodigden ook Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Margriet van Nederland, die onlangs werd aangekondigd als ere-voorzitter en Burgemeester Pauline Krikke van Den Haag.

Invictus Games

De Invictus Games is een internationaal sportevenement voor fysiek en mentaal gewonde militairen. De Invictus Games gebruikt de kracht van sport om herstel te stimuleren, revalidatie te ondersteunen en breder begrip en respect te genereren voor de mannen en vrouwen die hun land dienen of gediend hebben. Sinds de inaugurele Invictus Games in 2014 in Londen, zijn de volgende Invictus Games gehouden in Orlando (2016), Toronto (2017) en Sydney (2018).

Vijfde editie in Den Haag

De vijfde Invictus Games worden van 9 tot 16 mei 2020 in Den Haag gehouden met meer dan 500 deelnemers uit 19 landen die deelnemen aan negen adaptieve sportevenementen. Als beschermheer van de Invictus Games Foundation zal The Duke van de gelegenheid gebruik maken om te leren over de voorbereidingen, tijd doorbrengen met het ontmoeten van potentiële deelnemers en hun families.

Persconferentie vooraf

Voorafgaand aan het bezoek van de Hertog en de lancering van het ‘One Year to Go’ moment, organiseren we een persconferentie waarin voorzitter van de stichting Invictus Games Den Haag 2020 Luitenant Generaal b.d. Mart de Kruif een toelichting geeft op de voortgang tot op heden met meer uitleg over de verschillende sporten, de teams, de historie, de benoeming en de voorbereidingen voor deze vijfde editie van de Invictus Games in Den Haag. Tevens worden op deze persconferentie de accreditaties uitgereikt voor het bezoek van de Hertog van Sussex.

343437 schermafbeelding 2019 04 30 om 16.04.30 daf8cc original 1579786637