‘One Year to go‘ Invictus Games The Hague 2020’ in aanwezigheid van Prinses Margriet

343434 prinses margriet 246bd5 original 1579783645

Prinses Margriet (foto  © RVD - Anko Stoffels)

De Invictus Games Den Haag 2020 , een internationaal sportevenement voor fysiek en mentaal gewonde militairen, wordt op 9 mei van dit jaar officieel gelanceerd in het Zuiderpark in Den Haag. Dit gebeurt in aanwezigheid van Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Margriet, de zojuist benoemde erevoorzitter van de Invictus GamesDen Haag 2020. Ook Burgemeester Pauline Krikke en potentiële deelnemers van het Nederlandse Invictus team zullen aanwezig zijn op deze feestelijke dag.

Voorzitter van de Stichting Invictus Games Den Haag 2020, Luitenant-generaal b.d. Mart de Kruif: “We zijn zeer vereerd dat Prinses Margriet de taak van erevoorzitter op zich wil nemen. Ze is de ideale ambassadeur van de Invictus Games, gezien haar jarenlange inzet voor het Rode Kruis en het Internationale Paralympische Comité.”

Lancering 9 mei 2019

ZKH de Hertog van Sussex, beschermheer van de Invictus Games Foundation, heeft in 2018 de organisatie van de vijfde editie van de Invictus Games in 2020 toegewezen aan Den Haag. Op 9 mei 2019, met exact nog 1 jaar te gaan, wil de Stichting Invictus Games Den Haag 2020 de betrokkenen en de media graag informeren over de voortgang van de plannen voor dit steeds groter wordende internationale sportevenement.

Op 9 mei worden de genodigden en de media getrakteerd op een demonstratie van een aantal sporten van het Nederlandse team. Gevolgd door een rondleiding door het Zuiderpark met een toelichting hoe deze negen verschillende ‘Invictus’ sporten georganiseerd en geregistreerd gaan worden. Tot slot zal er een onthulling plaatsvinden van een typische Nederlandse variant van het Invictus merkbeeld.

Invictus Games 2020 Den Haag en 75 jaar vrijheid

De Invictus Games gebruiken de kracht van sport om herstel te stimuleren, revalidatie te ondersteunen en breder begrip en respect te genereren voor hen die hun land dienen of gediend hebben om onze samenleving en vrijheid te beschermen. De Invictus Games worden volgend jaar van 9 tot 16 mei in Den Haag gehouden in het Zuiderpark. Het jaar 2020 is een belangrijke mijlpaal voor Nederland, 75 jaar na de bevrijding.

De Invictus Games Den Haag 2020 bieden een uitgelezen kans om het verleden en het heden te linken door een eerbetoon te bieden aan de gewonden en geblesseerde militairen die ons land hebben gediend tijdens hun loopbaan. Deze deelnemers verdienen onze steun en laten ons zien dat de kracht van de menselijke geest onverslaanbaar is.

Accreditatie media 9 mei

Wij verzoeken de media, die aanwezig willen zijn op 9 mei, vriendelijk zich voor 5 mei 2019 te accrediteren middels een email aan press@invictusgames2020.com. Vermeld daarin naam, medium en functie en contactgegevens. Meer gedetailleerde informatie over het programma en mediafaciliteiten volgen in de bevestiging. Alleen met een toegekende accreditatie zijn de media van harte welkom om verslag te doen en van de faciliteiten gebruik te maken.

ZKH de Hertog van Sussex en beschermheer van de Invictus Games Foundation zei in 2018: “Ik ben blij aan te kondigen dat Den Haag de uitdaging aanneemt om de vijfde Invictus Games in 2020 te organiseren. De stad zal een motivatie zijn voor honderden militairen die de Invictus Games gebruiken als inspiratie voor hun herstel van fysieke en mentale verwondingen. Nederland heeft de Invictus Games vanaf het begin gesteund en ik weet dat iedereen de Spelen en de veteranen en militairen die hun land gediend hebben zullen ondersteunen. We hebben in Londen, Orlando, Toronto en Sydney gezien hoe inspirerend het organiseren van de Games kan zijn. Ik weet zeker dat dit een ongelofelijke ervaring gaat zijn voor iedereen in Den Haag die de 'Invictus Games spirit' zal omarmen."