Lockheed Martin ‘official supporter’ van de Invictus Games Den Haag 2020

Lockheed Martin is trots te mogen aankondigen dat het ‘official supporter’ wordt van de Invictus Games Den Haag 2020, gepresenteerd door Jaguar Land Rover. Als partner van de Invictus Games in Toronto 2017 en Sydney 2018 blijft Lockheed Martin hiermee ook in 2020 gewonde en/of zieke (ex)-militairen ondersteunen.

"Ondersteuning voor (ex)-militairen zit in ons DNA", zegt Jonathan Hoyle, CEO Europa bij Lockheed Martin. “Meer dan 20% van onze werknemers zijn militaire veteranen. Lockheed Martin-medewerkers bieden elk jaar meer dan 45.000 uren vrijwilligerswerk voor verschillende initiatieven van veteranen wereldwijd. Het is een voorrecht om supporter te zijn van de Invictus Games Den Haag 2020 en dat we samen de geest van deze unieke Spelen mogen uitdragen.”

340015 lockheed%20martin 66ef25 original 1575555569

De Invictus Games gebruikt de kracht van sport om herstel te stimuleren, revalidatie te ondersteunen en een breder begrip en respect te genereren voor degenen die hun land dienen of dienden. Ook zijn de Games bedoeld om vrienden en familie van de gewonde of zieke (ex)-militairen te waarderen. Deze Invictus Games in 2020 komen op een bijzonder symbolisch moment, namelijk als de wereld stilstaat bij de viering van 75-jarig vrijheid na het einde van de Tweede Wereldoorlog.

"We zijn zeer dankbaar voor de bijdrage die Lockheed Martin ons biedt in het organiseren van de Invictus Games in Den Haag. Met deze prachtige Games eren we de deelnemers en vieren we samen met Lockheed Martin dit evenement”, zegt Mart de Kruif, voorzitter van de Invictus Games Den Haag 2020. "Als partner van de ‘grotere missie’ op het gebied van veiligheid en beveiliging over de hele wereld passen Lockheed Martin en de Invictus Games goed bij elkaar.

De kernwaarden van Lockheed Martin om goed te doen, anderen te respecteren en uitstekend te presteren, zijn kernwaarden die naadloos aansluiten bij de doelstellingen van de Invictus Games.” De volgende Invictus Games worden gehouden in Den Haag van 9 - 16 mei 2020. Het sportieve evenement telt maximaal 500 deelnemers, vergezeld door 1.000 ‘Friends & Family’ uit 19 landen. Tijdens de Spelen biedt Lockheed Martin deelnemers onder andere de mogelijkheid om een ​​volledig model van de F-35 te ervaren.

Over Lockheed Martin Lockheed Martin, met hoofdkantoor in Bethesda, Maryland, USA, is een beveiligings- en ruimtevaartbedrijf dat wereldwijd ongeveer 105.000 mensen in dienst heeft en voornamelijk bezig is met onderzoek, ontwerp, ontwikkeling, productie, integratie en onderhoud van geavanceerde technologische systemen, producten en diensten. Mediacontact: Jennifer Edwards, +1 (001) 817-223-9687, jennifer.a.edwards@lmco.com

Over de Invictus Games Den Haag 2020 Van 9 - 16 mei 2020 wordt het Zuiderpark, Den Haag omgevormd tot het Invictus Games Park. 500 deelnemers uit 19 landen nemen deel aan tien adaptieve sportevenementen, vergezeld door 1.000 familie en vrienden. De Invictus Games is een internationaal sportevenement voor gewonde en of geblesseerde (ex)-militairen. De Invictus Games gebruiken de kracht van sport om herstel te stimuleren, revalidatie te ondersteunen en een breder begrip en respect te genereren voor de mannen en vrouwen die hun land dienen of hebben gediend. Sinds de inaugurele Invictus Games in 2014 in Londen zijn de Invictus Games gehouden in Orlando (2016), Toronto (2017) en Sydney (2018).